Persoonlijke engagement score op LinkedIn

proces1. Succes
Als marketeer, sales manager of business owner wil je continu je campagnes verbeteren. Je varieert met tools en kanalen voor een effectief en efficiënt resultaat in je lead nurturing. Want je kunt je budget (en tijd) immers maar 1x uitgeven en wilt optimale accountability en conversie van klanten. Mogelijk gebruik je al diverse formules voor ROI in combinatie met handige dashboards om te evalueren en (real time) bij te sturen.

2. Meten = weten
Ook voor social media is dit mogelijk. Zelfs zonder high-end marketing automation. Zo heb ik voor een online veilingbedrijf een formule ontwikkeld om inzicht te verkrijgen in het effect van onze content marketing. Op de eigen Facebook pagina (inmiddels meer dan 200.000 volgers) staan spelletjes, prijsvragen, foto’s en nog veel meer content om Engagement te verkrijgen en het bereik van het product/merk te vergroten. De gebruikte formule was een optelsom van
– het aantal “vind ik leuks”, “reacties” en “ delen/shares”
– een weging van de diverse onderdelen (shares > reacties > vind ik leuks)
– gedeeld door het totale bereik.

3. Persoonlijke score
Voor mijn eigen Marketing Consultancy bedrijf ben ik op zoek naar  opdrachten bij organisaties waar innovatie, teamspirit en klantgerichtheid aanwezig is. Omdat acquisitie best pittig is, wil ik ook mijn eigen communicatiemix zo goed mogelijk inzetten. Met als beoogd resultaat reacties, suggesties en gesprekken die uiteindelijk leiden tot een nieuwe klus.
Met LinkedIn ga ik nu zelf experimenteren en uitvinden wat mijn Engagement Score is (n=1). Want ik kan zowel met de inhoud van mijn owned content gaan variëren als met het kanaal. Denk hierbij aan
– het publiceren, zoals dit artikel
– het sharen van een update
– de inhoud van mijn profielpagina (storytelling) en
– het uitnodigen om te connecten (push).

Dit gaat effect hebben op het aantal bezoeken aan mijn profielpagina, reacties, uitnodigingen om te connecten (pull), endorsements en mogelijk zelfs recommendations of kennismakingsgesprekken. Wat de best werkende formule is inclusief de conversie attributie ga ik gaandeweg uitwerken. Als iemand een dergelijk Persoonlijk Engagement Score Model voor LinkedIn al gebruikt, dan hoor ik het graag. Evenals natuurlijk reacties die kunnen leiden naar een nieuwe opdracht 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *